Verkoopstyling als marketingtool

De presentatie van een woning is van essentieel belang voor een voorspoedige verkoop, hierbij kan een stylist het verschil maken. Een verkoopstylist doet meer dan alleen een bloemetje op de vaas zetten en een paar kussens op de bank leggen. Eigenlijk zou iedere woning door een stylist bekeken moeten worden!

Vanaf het eerste moment een goede presentatie

Om verzekerd te zijn van een goede eerste indruk op huizensites en bij bezichtigingen is het van belang om een stylist in te schakelen voordat de woning in de verkoop wordt genomen. Het vroegtijdig inschakelen van een stylist scheelt kostbare tijd en geld. In tegenstelling tot het inschakelen van een stylist na een periode van niet-verkopen, waarbij alles opnieuw moet, van foto’s tot folders… en die eerste indruk die niet nog een keer gemaakt kan worden. Een verkoopstylist weet de sfeer te brengen die aansluit bij de doelgroep zonder te veel persoonlijke smaak.

Meer dan vaasjes en kussens

Okee, een verkoopstylist maakt gebruik van accessoires om ruimtes aan te kleden en een bepaalde sfeer aan te brengen in een woning. Maar een verkoopstylist doet meer! Wat dacht je bijvoorbeeld van het volledig inrichten van een leegstaande woning of het verzorgen van representatief beeldmateriaal! Goed advies en de handen uit de mouwen voor grotere klussen zoals wand en vloerafwerking zijn voor een verkoopstylist geen probleem.

Ook voor een klein budget en weinig tijd

Vaak wordt gedacht dat verkoopstyling erg kostbaar is maar het tegendeel is waar. Een verkoopstylist is erop gebrand dat er een groot resultaat wordt behaald met weinig tijd en middelen. Met de juiste ‘tips and tricks’ kan er snel gehandeld worden en door gebruik van bestaande, aanwezige meubels en accessoires zijn grote investeringen vaak niet nodig.

Stel verkopers op de hoogte van mogelijkheden

Voor de verkoper gaat er een wereld open die bol staat van informatie en vertrouwt op het advies van de makelaar. De makelaar is de aangewezen persoon om verkopers op de hoogte te stellen van de verkooptools die beschikbaar zijn, waarvan verkoopstyling een belangrijke is. De makelaar kan te allen tijden een vrijblijvend adviesgesprek met een stylist aanbieden.

Laat de stylist het moeilijke gesprek voeren

De makelaar moet iets verkopen dat van een ander is. En op een discussie over de inrichting zit niemand te wachten. De verkoopstylist kan als neutrale partij haar advies geven zonder daarbij de verkoper voor het hoofd te stoten. Het is de kunst om de persoonlijke, uitgesproken smaak eruit te halen met behoud van sfeer, gericht op een bredere doelgroep. Door de stylist dit gesprek te laten voeren kan de makelaar zijn goede relatie bewaren en zich richten op de verkoop.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *